<!-- signon --> <STYLE type=text/css>A { TEXT-DECORATION: none } A:visited { TEXT-DECORATION: none } A:hover { COLOR: #ff8000; TEXT-DECORATION: underline } A:active { TEXT-DECORATION: none } </STYLE> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d14042887\x26blogName\x3d%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%9C+-+%D7%A7%D7%A6\x27%D7%A7%D7%A8+14-7+%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99+2005\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kachkarjune.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kachkarjune.blogspot.com/\x26vt\x3d-5904526307651138996', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

הטיול | מאמרים | גלריה  

Wednesday, June 29, 2005

יום 6 יום ג' 12/7 איידר - ארטוין

בבוקר נסיעה במורד ההרים לעבר הים השחור. עוברים מטעי תה הגדלים לאורך החוף, הליכה ברגל על הטיילת של הופה Hope ולאחר מכן חוזרים לתוך רכס הקצ'קר. בדרך לאגם קאראגול Karagol שבעומק הקצ'קר עוברים סכרי ענק בבנייה. בעיירה סבסט Savsat עולים על דולמושים עד לאגם, טיול רגלי סביב האגם' נסיעה ולינה בארטוין בהוטל קורו Koru Otel


השכמה מוקדמת, תפילה בחדר עם הקמין, ארוחת בוקר ויוצאים לדרך. האוטובוס פונה צפונה לכוון כביש החוף. בדרך שוצף הנחל [?] ומעליו גשרים מקושתים שנבנו לאחרונה ועוצבו בסגנון עתיק [איזה רעיון מדליק]

בין ארטוין לסאבסאט נבנית מערכת בת 11 סכרי ענק לתפיסת מי הצ'ורו למטרות ייצור חשמל, השקייה, תיירות ונופש. עם השלמת הסכרים ייווצרו אגמים מלאכותיים גדולים אשר יציפו כמה כפרים שתושביהם יועברו למקומות אחרים. סכר אחד זה הקרוב ביותר לארטוין נמצא בשלבי סיום והוא יופעל בסוף השנה, סכר שני גדול בהרבה נמצא בשלבי הכנת התשתית. מיקום הסכר נבחר באפיק צר ומפותל, דרכים רבות נסללו על המדרונות כדי לאפשר למכונות קידוח לבצע קידוחים אופקיים ויציקת כלונסאות אליהם יירתמו קירות הסכר הענק. בעת הקמת הסכר יידרשו כמויות עפר עצומות אשר יחייבו "גילוח" הר נוסף אשר תכולתו תועבר לסכר, כל הכפרים הסמוכים הנמצאים צפונית מזרחית לסכר יוצפו, ע"פ הנסיון שנצבר בעת הקמת סכר אטאטורק ברמת אנטוליה יביאו הסכרים שגשוג ופריחה לכל האזור.

בסבסט מחכים לנו הדולמושים איתם אנו יורדים מהדרך הראשית ומתחילים לטפס צפונה לכוון אגם קורנגול, ...בדרך עוברים כפרים שבתיהם מוטמעים בנוף ותושביהם הנראים עניים מתפרנסים כנראה מחקלאות. נוסעים בדרך עפר בתוך היער עד שמולנו מתגלה אגם קרגול הקסום. מימיו משקפים את המציאות כמו קול שני במקהלה. ירוק באוקטבה אחרת ממלא את הלב, טוען עד לאפס מקום את הבטריה. שלא כמו המים הגועשים והרועשים של נהר הפירטינה, המים נאגמים כאן בשקט. אסופים ומוכלים על פני האדמה. בשולי האגם, חבורת ברוזים שולה מזון. גם בנהר מתקיימים בעלי החיים בדרך כלל בשוליים, במקומות השקטים יותר... שי גינות ynet
לאחר כשעת נסיעה מגיעים לאגם
הנמצא על גבול גרוזיה. מזג האויר קייצי ונאה, ליד האגם מסעדה ריקה, מעט מאד מטיילים מבקרים באגם, 2-3 משפחות טורקיות ו 2 צעירים שהגיעו לטרק והקימו אוהל במשטח שמאחורי במסעדה.
במקום מצאנו חניון מסודר עם שולחנות אוכל ומים זורמים ואנו מתארגנים לארוחת צהריים, מוישה כבר מתרוצץ ומדליק מדורה להכנת קפה [לא יותר פשוט לחמם קנקן מים במסעדה הסמוכה ?] הרבה עשן שמבריח חרקים מעופפים ובסוף יש גם קפה.

אחרי הארוחה מקיפים רגלית את האגם נגד כוון השעון הדרך עוברת בתחילה בשביל רחב ואחר כך בחלק הצפוני של האגם הופכת הדרך לשביל צר בתוך יער ואחר כך שוב היא מתקרבת לשפת האגם ומתרחבת.


ארטוין
ממוקמת על הגבול הטורקי עם גרוזיה, ידועה במראות טבע נפלאים ובאקלימה המתון. העיירה ארטוין באזור ארטוין מוקפת בהרי הפילאטוס הגבוהים והיפים.
ארטווין (Artvin) היא עיר קשת-יום הבנויה על צלע הר. הכביש המרכזי של העיר, שצורתו כשל נחש, מטפס במעלה ההר, ומהנקודה הגבוהה נפתח נוף פנורמי של העיר היפה. שוטטות רגלית בעיר עצמה תוביל למסעדות טורקיות פשוטות, בתי-קפה עם ריהוט שמצטלם רק בשחור-לבן וחנויות קטנות שכל מה שתרצו לקנות בהן הוא את החיוך של המוכר.
ים שחור וכרוב שחור: טיול בצפון-מזרח טורקיה


בתחילת הקייץ מתחילים תושבי האזור בהכנות להגירה לשדות המרעה ברכסי הפילאטוס ,טקס "ההגירה לרכסי הפילאטוס" נחגג תמיד ב
טקס פסטיבלי מסורתי. האתרים Kafkasor, Bilbilan, Yaylalar, Meseli, Meydancik, Camlik ו Yarlik נחשבים לאתרי ההגירה החשובים. הטקס ברכס הפילאטוס מאורגן ע"י וב Kafkasor. בכל שנה ביוני [הטקס הבא ביוני 2006] לצורך הארוע מוקמת עיר אוהלים זמנית ובין שאר הארועים התרבותיים מסורתיים מתקיימים טקסי נישואים, ריקודים מסורתיים,מלחמות שוורים Bullfights 2.2 MB [ר' סרטון] ועוד.
בארטוין ובסביבה כמה כנסיות/מוזיאונים נחשבים שנבנו ע"י הג'ורג'יאנים בעיקר במאה ה-8 וה-9 והם מעניינים בשל הארכיטקטורה וסגנון הבנייה שלהם. מעל כולם כנסיית אישן Ishan המכוסה בעבודת אבן נפלאה, כנסיית ברהל Barhal בזיליקה עם חזית מעניינת , הדורט Dort הבנויה ב -4 סגנונות בנייה שונים והרבט Rabat שיש לה מעבר סודי.

נהר הצ'ורו הוא הנהר החשוב ביותר באזור והוא אידיאלי לספורט הראפטינג שכן זרימתו היא המהירה ביותר בטורקיה.


[מאמר על באזור באנגלית] The Black Sea Region
[אלבום תמונות] Artvin

מגיעים לארטוין, האוטובוס מתחיל להתפתל ברחובות הצרים והצפופים במרכז העיר המזכירה את האזור המסחרי בדרום תל אביב. הדרך למלון והאזהרות של יובל כי המלון הוא לא משהו משהו מנמיכים את ציפיותינו.
והנה הפתעה, הדרך נחלצת ממרכז העיר הסואן ומתגלה המלון הממוקם על טרסה בנקודת תצפית מדהימה המשקיפה מזרחה לנהר הצ'ורו צפונה ודרומה להרים סביבנו נוף הרים ירוק.

נכון, רוב החדרים צרים ולא נוחים, מיטה מעל מיטה כשהמיטה העליונה נמצאת קרוב מדי לגג המשופע, המקלחת ממוקמת מעל האסלה אבל הגינה שבחזית המסעדה והנוף מפצים על הכול.

מלון קורו










מבט מגינת המלון

0 Comments:

Post a Comment

<< Home