<!-- signon --> <STYLE type=text/css>A { TEXT-DECORATION: none } A:visited { TEXT-DECORATION: none } A:hover { COLOR: #ff8000; TEXT-DECORATION: underline } A:active { TEXT-DECORATION: none } </STYLE> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d14042887\x26blogName\x3d%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%9C+-+%D7%A7%D7%A6\x27%D7%A7%D7%A8+14-7+%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99+2005\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kachkarjune.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kachkarjune.blogspot.com/\x26vt\x3d-5904526307651138996', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

הטיול | מאמרים | גלריה  

Wednesday, June 28, 2006

איסטנבול ונופי רכס הקצ'קר


kachkar2005
איסטנבול
עיר התיירות העיקרית של טורקיה משלבת יופי, היסטוריה, תחבורה מפותחת ושירותי תיירות משמשת במקרים רבים השער לתייר בטורקיה.
שדה התעופה המודרני אתאטורק בנוי בסטנדרטים גבוהים. בעיר נמצאים רוב רשתות בתי המלון הגדולות בעולם. ושפע של אטרקציות תיירותיות בילויים, תרבות, קניות, מסעדות וחיי לילה.
העיר מחולקת לשלושה חלקים. מיצרי הבוספורוס מחלקים את העיר לחלק אירופאי וחלק אסיאתי. התיירים נמצאים רוב הזמן בחלק האירופאי של העיר, המחולק על ידי מפרץ קרן הזהב Haliç לעיר העתיקה ולעיר החדשה. בצפון, בעיר החדשה נמצאים בתי המלון, השגרירויות ובניינים מודרניים. בדרום, מרכזה של העיר קונסטנטינופול המקורית שהחליפה את ביזנטיון הקדומה.
שלושה גשרים מחברים את שני חלקי העיר: גשר קרן הזהב - חאליץ', גשר אתאטורק וגשר קאראקוי Karakoy. בתוך העיר העתיקה נבלעו ערים אחרות והפכו לחלק מהעיר, כאלו הן פרה Pera וגאלאטה Galata. המעבר מהחלק האירופאי לחלק האסיאתי נעשה באמצעות מעבורת.


רכס הקצ`קר Kackar
רכס הקצ'קר הנמצא בצפון מזרח תורכיה, הוא אחד מפנינות הנוף של רכס הרי הפונטוס, המשתפלים אל הים השחור. הרכס ופסגותיו מגיעים לגובה של כמעט 4000 מטר וטומנים בחובם נופים שונים ומגוונים ובעיקר יפייפיים. רוחות ולחות שמגיעים מצפון, מאגן הים השחור, מורידים כמות אדירה של גשם על מורדות ההרים הללו. לכן, מורדותיהם הצפוניים, הפונים אל הים השחור מכוסים יערות גשם, שפע כרי מרעה ומטעים, בהם מטעי תה. פלגי מים שוצפים חוצים אותם בואכה הים השחור, וכפרים יפים נטועים על המורדות. המראה מזכיר מאוד את המראה האלפיני המוכר למי שטייל בשוויץ. הצד הדרומי של ההרים, לעומת זאת, סובל מאפקט "צל הגשם"- הגשם נעצר ברכס הגבוה, והמורדות הדרומיים מקבלים כמות זעומה של גשמים ונראים מדבריים למדי - עם נאות מדבר פה ושם בדמות נהרות גדולים, כמו נהר הצ`ורו
Lametayel.com

צפון-מזרחה של תורכיה היא ארץ של נופים נפלאים, פסגות מרשימות והיסטוריה מפוארת. צעידה אל פסגת הקצ'קר מגלה בפנינו את פאר הטבע, מפגישה אותנו עם כפרים שהזמן עמד בהם מלכת, עם שרידים לימים קדומים, תרבויות מרתקות ומסורות עבר.
אל ראש ההר

הקצ'קר הנו חלק מרכס הרי הפונטוס בצפון מזרח תורכיה. פסגתו הגבוהה ביותר היא קצ'קר דאי המתנשאת לגובה 3937 מ'. הפופולריות של הרי הקצ'קר גדלה והולכת, כיעד לטרקים, טיולי ג'יפים וטיולי אופניים. עונת הטיולים המומלצת היא, מאמצע חודש מאי ועד אמצע חודש ספטמבר. חבל ארץ הררי זה, משופע בנחלים, אגמים וצמחיה מגוונת. במדרונות הרכס פרוסים כפרים ציוריים. אזור זה נחשב כאחד המקומות היפים בתורכיה. מגיעים לקצ'קר בטיסת פנים מאיסטנבול לטרבזון.
טיול אופניים סובב רכס הקצ'קר בתורכיה


2 Comments:

Blogger Crew Koos said...

La pie niche haut
l oie niche bas
l hibou niche ni haut ni bas
ou niche l hibou ?

1:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Me has dado una gran idea, supongo que no me entenderas, te debo la traduccion

12:54 PM  

Post a Comment

<< Home